PS Szeged

A helyes táplálkozás 15 alapszabálya a szilárd élelmiszerre való áttérés befejeztével

  • Fontos a megfelelő mennyiségű folyadékbevitel korához és fizikai megterheltségéhez mérve. Helyezze előtérbe az ivóvizet, forrásvizet vagy ásványvizet, legjobb ezek váltogatása, fogyasszon cukor és édesítőszer nélküli teákat vagy gyümölcsös NutriFood drinket. Segítségére lehet a következő képlet: 0,3-0,4 l folyadék 10 kg testtömegre.
  • Növelje friss gyümölcs és zöldség fogyasztását (körülbelül 500 g zöldség és 200 g gyümölcs naponta).
  • Fogyasszon alacsony sótartalmú ételeket, a só mennyisége ne haladja meg naponta az 1 teáskanálnyi (5 g) mennyiséget, bele értve rejtett sókat a péksüteményekben, húskészítményekben, feldolgozott, módosított és konzervált ételekben, valamint kész ételekben.
  • Az egész napi étkezést próbálja 5 kisebb adagra bontani.
  • Az ételek készítésénél helyezze előnybe a főzést, sütést, valamint párolást a rántott ételekkel szemben-a zsírmennyiség csökkentésének érdekében.
  • Csökkentse a zsírok használatát, főleg az állati eredetűeket maximum 30 %-a az egész napi adagból (hagyja ki étrendéből pl. az oldalast, tartósított tejet és tejtermékeket magas zsírtartalommal, füstölt húsokat, cukrokat stb.), növelje a növényi olajok fogyasztásának mennyiségét (legjobb az extra szűz olaj).
  • Helyezze előtérbe a zsíros húsokkal és húskészítményekkel szemben a szárnyasokat, halakat, egyéb alacsony zsírtartalmú húsokat és hüvelyeseket.
  • Növelje a tejtermék fogyasztását (kefir, joghurt, túró és sajtok) alacsony só és zsírtartalommal.
  • Növelje (néhány alkalomra naponta) a teljes kiőrlésű termékek, barnarizs és burgonya fogyasztását.
  • Csökkentse a finomított cukor használatát, válassza annak egészségesebb alternatíváját, de persze kisebb mennyiségben
  • Csökkentse a koleszterin bevitelét napi maximum 300 mg-ra.
  • Növelje a C vitamin (100 mg/nap) fogyasztását gyümölcsök és zöldségek által.
  • Növelje a rostok mennyiségének fogyasztását napi 30 grammra.
  • Növelje azon élelmiszerek fogyasztását, amelyeknek magas az ásványi anyag, vitamin és antioxidáns tartalma (főleg Zn, Se, Ca, I, Mg, Cr, karotén, E vitamin stb.)
  • Tartózkodjon a túlzott alkoholfogyasztástól.